| Rady na cesty | 
| > cesty s dětmi > doprava > nebezpečí > nedej se > praktické > ubytování | 
| Vybavení | 
| > jak vybrat > literatura > materiály > novinky > testovna | 
| Turistika | 
| > cyklo > expedice > hory > lyže a sněžnice | 
| Práce v zahraničí | 
| > zkušenosti | 
| On-line cesty | 
| > seriály > blogy > humor | 
| Nejčtenější články | 
| Novinky emailem | 
| Partneři | 
| Královédvorsko www.Cottage.cz 
 
 | 
|  | ČR |  | Afrika |  | Amerika |  | Asie |  | Austrálie a Oceánie |  | Evropa |  | Stř. východ |  | 
| Miroslav Šlegl / 17.11.2007 | 
|  | 
| Tvorba trasyNa myšlenky, že bychom cestu odložili někam do neurčita, nebylo ani pomyšlení, z čehož neměli moc radost naši rodiče, protože i když jsme už „dospělí“ (22), tak se o nás stále pochopitelně báli. Naštěstí si nikdo z nich nedovedl v tu chvíli představit, jak je Nordkapp daleko a jaké tam panují podmínky. Museli jsme ovšem odjet už o den dřív a místo problémového autobusového či vlakového spojení do Tallinu, jsme jeli z Prahy přímo do Kaunasu v Litvě. V naplánované trase jsme měli konečně jasno. Na žádost rodičů Rusko vynecháváme a přidáváme si Pobaltské státy.Nakonec trasa vypadala následovně: Litva-Lotyšsko-Estonsko-Finsko-Norsko-Švédsko-Dánsko-Německo. První pobaltské kilometryDo Litvy přijíždíme 29. června v 8 hodin ráno po 20 hodinách strávených v autobuse společnosti Eurolines, s kterou jsme již v roce 2005 jeli bez problémů s kolama do Barcelony. Přeprava kol nás každého stála 250 Kč. Skládáme a nabalujeme kola s tím, že bychom dnes chtěli ujet prvních 100km. Vyjíždíme z Kaunasu za pomoci pár bábušek a místních lidí, od kterých se zhruba dovídáme cestu. Ovšem díky naší malé znalosti ruštiny a jejich malé znalosti angličtiny to trvá delší dobu, než jsme čekali. Počasí je příjemné jarní a vítr má s naším potěšením namířeno stejným směrem jak my. Cesta příjemně ubíhá, ale díky deficitu spánku, který máme z autobusu, splňujeme jen náš 100 kilometrový cíl a ocitáme se na předměstí Paneževsi uprostřed Litvy, asi 100 km od Lotyšska. Prohánějí se tu většinou staré německé automobilky, ulice jsou plné zničených baworáků, mercedesů a audin.Ubytování v zahradním soukromíS kempem v okolí nepočítáme, a tak přemýšlíme, kde postavit stan. Ven z města se nám nechce a kolem dokola jsou rodinné domky a chaloupky. Zajíždíme tedy k jedné z nich, která nám přišla nejhezčí. Pravá chaloupka ze dřeva, na střeše staré došky, ručně vyřezávané okenice. Zajíždíme na dvorek, kde nás hlasitým štěkotem vítá vlčák a za malou chvilku vychází bábuška s šátkem kolem hlavy. S přátelským pohledem si nás kontroluje a my rukama, nohama a trochou ruštiny vysvětlujeme, co potřebujeme. Náš plán nám vychází na 100% a už stavíme stan kousek od chaloupky. Paní domu se synem a s vnukem nás patřičně pozorují, jak stavíme malý stan a kontrolují kola. Netrvá dlouho a máme pozvánku dovnitř na čaj a nějaké jednohubky, co s radostí přijímáme. Kolem 9 hodiny večerní už jsme unaveni a chceme spát, má to ale jeden háček - venku je stále světlo a slunko nad obzorem. Na světlé noci si budeme muset zvykat čím dál víc. Ráno vstáváme do slunného dne a po sbalení stanu a nabalení kol dostáváme ještě čaj. Bábuška se s námi loučí se slzami v očích. | 
|  | 
| Přečteno 2594x | 
| Komentáře | 
|  Přidat komentář  Vypsat označené komentáře  Vypsat všechny komentáře  Zobrazit všechny chronologicky | 
|  Poslat odkaz  Tisk  Zpět | 
| 
 | ||
| Střípky | 
| Komerční sdělení | 
| Štěrba nabízí: |