Rady na cesty |
> cesty s dětmi > doprava > nebezpečí > nedej se > praktické > ubytování |
Vybavení |
> jak vybrat > literatura > materiály > novinky > testovna |
Turistika |
> cyklo > expedice > hory > lyže a sněžnice |
Práce v zahraničí |
> zkušenosti |
On-line cesty |
> seriály > blogy > humor |
Nejčtenější články |
Novinky emailem |
Partneři |
Královédvorsko www.Cottage.cz
|
ČR | Afrika | Amerika | Asie | Austrálie a Oceánie | Evropa | Stř. východ |
Miroslav Šlegl / 5.01.2008 |
Další dny se nám konečně začíná ukazovat jasná obloha a taky 30 km/h na tachometru je běžné číslo. Blížíme se k souostroví Lofoty. Ve městě Svolvaer propadáme pravému turistickému nadšení a navštěvujeme trh, přístav a koštujeme kafé v jedné nejslavnější kavárně ve městě. |
Nejlevnější drahá dopravazískáváme překvapivou studentskou slevu, která údajně platí jen pro norské Ve 4 ráno vstáváme a prcháme na trajekt do Bodo, z kterého nám jede ve 12 hodin vlak do Osla. Je opět neděle a všechny obchody jsou zavřené. Ve městě ani noha, na vlakovém nádraží pár lidí. Jízdenky na vlak dnes není možné nikde koupit. Doufáme, že to bude možné u průvodčího. Vlak je jen místenkový, ale do Trondheimu, kde se přestupuje na vlak do Osla. Moc lidí nejede. Kupujeme lí stky a studenty. I tak jízdenka Bodo – Oslo vyšla pro jednoho na necelé 4000 Kč včetně 150 Kč za kolo. I tak byl pro nás vlak nejlevnějším dopravním prostředkem. Funguje zde i letecké či lodní spojení ale je několikanásobně dražší a v případě lodi i zbytečně zdlouhavé. Po 10 hodinách a přejezdu nádherné norské krajiny se v Trondheimu dovídáme, že vlak do Osla je plný. Máme ale zakoupené lístky, a tak je na nás, kde se ve vlaku poskládáme. Nacházíme malý plácek mezi řadou sedadel a košem. Nic lepšího se nenašlo, a tak trávíme noc ve vlaku na zemi.Norské OsloNa nádraží v hlavním městě Norska se dáváme dohromady po náročné noci a na Informacích plánujeme průjezd městem a návštěvu hlavních památek. Po nákupní třídě Karl Johans gate jsme dojeli před Det Kongelige Slott, což je sídlo královské rodiny a pokračujeme dále do parku Vigelandsparken. Park je známý hlavně díky sochám lidských těl, kterých je tu na 200 a všem dominuje monument ze spletených lidských těl. Kolem Vikingského muzea, kde začíná opět pršet, dojíždíme k radnici Osla a pokoušíme se o únik z centra. Po několika kilometrech se dostáváme na silnici, která je souběžná s dálnicí.Všední novinkyPo 30 polárních dnech opět vidíme tmu. Máme najetých 4000 km z poloviny v dešti. Posledních 14 dní nemáme olej, a tak se začínají objevovat první problémy na našich strojích. Přehazovačka odmítá pracovat, popraskané a sjeté pláště nechrání duše tak, jak by měly, a brzdové špalky se nechtějí ráfků ani dotknout. K tomu všemu máme problém se zapínáním vaků, jejichž zipy už odmítají držet u sebe. Ani je nemáme tak nabalené, aby to nemohly zvládat, ale spíš to bude vlkem, které na ně už měsíc působí. Vše řeší nit, jehla a spínací špendlíky. Na to všechno ale zapomínáme hned ten večer, kdy po nekonečném hledání místa pro stan na skále nad fjordem nacházíme útočiště u norské rodinky na zahradě jejich letního sídla. Starší pár Lillian a Elmer jsou velice přátelští a jsou rádi, že se nás mohou ptát na vše, co je zajímá. Dokonce již několikrát navštívili Českou republiku, a tak dochází i na malou výuku češtiny. Je to naše poslední noc v Norsku a my si nedovedeme představit, že bychom byli na nějakém lepším místě. Po snídani a obdržené svačině na cestu se loučíme a míříme do Švédska. |
|
Přečteno 2107x |
Komentáře |
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Poslat odkaz Tisk Zpět |
| ||
Střípky |
Běžky pro turisty i aktivní sportovce - podle čeho vybírat a jaké si koupit?Jak připravit své nové běžkyKontakty na horskou službu |
Komerční sdělení |
Vybavení na běžky - lyže, boty, hole, bundy, termoprádlo |
Štěrba nabízí: |