Rady na cesty |
> cesty s dětmi > doprava > nebezpečí > nedej se > praktické > ubytování |
Vybavení |
> jak vybrat > literatura > materiály > novinky > testovna |
Turistika |
> cyklo > expedice > hory > lyže a sněžnice |
Práce v zahraničí |
> zkušenosti |
On-line cesty |
> seriály > blogy > humor |
Nejčtenější články |
Novinky emailem |
Partneři |
Královédvorsko www.Cottage.cz
|
ČR | Afrika | Amerika | Asie | Austrálie a Oceánie | Evropa | Stř. východ |
Redakce, / 5.10.2009 | |||||||||||
Na asijský výlet do Kyrgyzstánu se vydaly tři posádky, tři Lady 2105. Každý žigulík vezl dva cestovatele. Dohromady šest dobrodruhů. Za 42 dní ujeli 15000 kilometrů. Ne všechny stroje se úspěšně vrátily zpět. Posádce Škeblopekla v Kazachstánu již nepomohly ani zásahy pomocí profesionálních nástrojů – kladiva a sekyry ani maximální vypětí místních mechaniků. Počátky příprav na expedici sahají až do září loňského roku. Tehdy začaly nákupy nové techniky, její pečlivá údržba a plánování trasy. Z cesty nabízíme své poznámky. | |||||||||||
PřípravaZÁŘÍ 08 – Lukáš si koupil žigulíka ŘÍJEN 08 – Štěpán si koupil žigulíka a nemá technickou PROSINEC 08 – Kluci s bílým žigulíkem, se kterým plánují jet do Kyrgyzstánu nedojeli ani na benzínku v Bohunicích PROSINEC 08 – Štěpánovi přestal fungovat žigulík, chudák s ním 2 týdny nejezdil, čekaje na prohlídku a radu odborníka. Ten po krátkém vyhodnocení situace dolil benzín a hrdý majitel mohl zase dál vesele jezdit BŘEZEN 09 – Horkys se Štěpánem si koupili novýho žigulíka. Ten předešlý nebyl dobrý. DUBEN 09 – Máme kyrgyzský vízum. KVĚTEN 09 – Proběhly 2 informační schůzky, při kterých jsme si ověřili naše geografické znalosti a práci s mapou. Na první Štěpán píchl prst do mapy na Lvov a vítězoslavně prohlásil, že je to Krym a jestli tam pojedem. Na druhé polil Škebla celou mapu Kazachstánu vaječným likérem, aby to v zápětí zopakoval Horkys s meruňkou. Slavnostní startBRNO 8. 7. 09 – Horkysovi se včera večer, když jel z práce (stále v Brně) vypl uprostřed křižovatky žigulík. Vypl ve smyslu, že zhasly světla, motor, rádio, nejely výstražný blikačky, prostě nic. Horkys řídil na křižovatce kyvadlově dopravu a když si po 15ti minutách sedl unavený do žigula, otočil klíčkem, nastartoval a odjel. Sláva nazdar výletu. SVIDNÍK 11.7.09 Východoevropský závodník a Pouštní puma uz jsou ve Svidníku, čekáme až dorazí poslední posádka Škeblopeklo. Doladíme poslední přípravy na cestu a zítra v neděli časně ráno jedeme na Ukrajinu. SVIDNÍK 11.7.09 Posádka Škeblopekla má zpoždění už 36 hodin, volali že do půl 8 do rána dělali na žigulu (půl roku co na něm pracovali bylo asi málo), a že k večeru konečně vyrazí. Zítra to vypadá na odpich ze Svidníku. SVIDNÍK 12. 7. 09 – Odjezd byl dnes naplánován na 9.00, je 11.30 a Škeblopeklo má před barákem rozdělanej motor a sundává řemen. SNINA 12. 7. 09 – Boj s prvním kopcem u Domaši prohrál bohužel béžovej žigul Škeblopeklo. I když ho asi po 10ti minutách nakonec zdolal, definitivně vydechl 300 metrů před Humenným. Škebla zavolal kámošovi v Brně, ten mu dal číslo na týpka ve Zvolenu, co nám poslal telefon na Pala z Michalovců, se kterým jsme zajeli pro Janka do Klenové. Tahle veselá parta sundala alternátor, vyndala vačku, způsobila ekologickou katastrofu a vyměnila olejový čerpadlo. Celý to trvalo asi 5 hodin, olej tekl proudem, ale žigul jede! Spíme pár km před Ublou a ráno snad konečně překročíme hranice EU. Na modrým žigulu nesvítí brzdovky. Palovi a Jankovi patří velký dík za ochotu a neocenitelnou pomoc. UkrajinaVINICE 14. 7. 09 – Vysílačky jsou užitečná věc. Přemýšleli jsme jak dlouho nám vydrží. Někteří mezivozovu komunikaci ukončili už dnes. Škebla při kontrole uchycení zahrádky ulomil anténu. Nakonec to kluci ze Škeblopekla završili požárem v kabině, způsobeným špatnou izolací kabelu, takže jim už nehraje ani rádio. Jsou tady hrozný díry, některý skoro na žigula. V modrým začíná bouchat zadní náprava. Horkys dostal první pokutu, 31 dolarů za (jeho oblíbenou) stopku. UA 15. 7. 09 – Kempili jsme na bezvadným dálničním parkovišti. Modrej žigul se musí startovat kladivem. Horkys píchl kolo (nuda). Na jiným dálničním stopu nás chtěli okrást cigáni pohádkou o ztracené peněžence. Říkali že jí máme my a snažili se všude chmatat. Viděli to místní policajti a jenom se blbě tlemili. Museli jsme ujet. UA 16. 7. 09 N 48 04 01.7 E 037 36 59.9 – Ráno začal modrej žigul svítit jak vánoční stromek. Místo blinkru blikaly brzdovky a potkávačky, místo brzdovek blinkr doprava. Museli jsme k elektrikářovi, kam nás zavedl Juraj s pneuservisu. Tam opravili i Škeblopeklovu anténu. Dostali jsme pokutu, modrej žigul 100 hřiven, Misa Susa ze Škeblopekla 50, protože je větší bojovník. Doprava je tu parádní, Ukroši to solí co se dá, předjíždějí na krev a dělají jakoby nic. Některý silnice jsou neuvěřitelný, zvlášť městský obchvaty pro kamiony přes obytnou zónu kde jsou díry, že by se do nich schoval žigulík. Obdivujem místní lady. Zatím jsme z Brna ujeli něco kolem 2500 km. Nic moc, mysleli jsme že to půjde rychlejc. Žiguli drží/nedrží, občas máme docela obavy, teprv Ukrajina a tolik problémů (i když někteří dělali generálku už na Slovensku). UA 17. 7. 09 LUHANSK – K večeru jsme dojeli do Luhansku u ruských hranic. Rozbitější město jsme neviděli. Baráky popadaný, rozbořený továrny, díry v silnici takový, že auta předjíždí cyklisti. I Ukrajinci se tu bojí zastavit, když na ně máváme u silnice s mapou. Modrej žigul se musí dál startovat kladivem. Čeká nás přechod do Ruska. | |||||||||||
| |||||||||||
Přečteno 16694x | |||||||||||
Komentáře |
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Poslat odkaz Tisk Zpět |
| ||
Střípky |
Běžky pro turisty i aktivní sportovce - podle čeho vybírat a jaké si koupit?Jak připravit své nové běžkyKontakty na horskou službu |
Komerční sdělení |
Vybavení na běžky - lyže, boty, hole, bundy, termoprádlo |
Štěrba nabízí: |