Aby se kolo co nejméně bořilo do hlubokého sněhu, má ráfky svařené ze 3 klasi ckých ráfků a obuté sjezdovými pláštěmi IRC o tloušťce 2,65 inches. Převodníky a kliky upravené na širokou stavbu poskytla další česká firma Gebhadt. Speciální na unikátním kole Jéni Kopky je i samotná konstrukce rámu, vyrobená ze slitiny 7020 T6 (dural zinkovina). Největší problém je v suchých aljašských mrazech voda v mazivech, proto Jéňa zkusí speciální vazelíny až do - 200°C, a to prý i na obličej. Před použitím speciálních mazadel musí kazetu, náby i ostatni komponenty do sucha odmastit. Brzdy HOPE má štelovatelné od řídítek, aby při nabalení sněhu nedrhly. Vidlice je pevná, rozšířená. Pro zkoušení doastane od Duratecu ještě další speciální rám na velká 29" kola se zdvojenými ráfky, kam se podle potřeby obují plaště WTB 29"x2,3 nebo IRC 29"x2,1 nebo Bontrager 29"x2,25.  Před závodem bude testovat sněžného tygra, pláště a ostatní komponenty a produkty na českých horách. Jeho kolo s tak širokýma gumama, že připomíná spíše pneumatiky než pláště, běžkařské tratě neničí, nebojte. Jeho tělo budou chránit tyto vrstvy oblečení: od vnitřka: Moira, cyklooblečení Sýkora (dres, windstopper bunda atd.), outdoorové oblečení Tilak (nový model bundy typu Pac-lite), péřové oblečení Sir Joseph - Rakoncaj.
Kolo bylo představeno na největším cyklistickém veletrhu ve Střední Evropě - Bike Brno v rámci veletrhu Sportlife v listopadu tohoto roku. Jan Kopka je ostřílený český cykloultramaratonista, který má za sebou úctyhodné výkony - posledním byl v roce 2004 přejezd Skalistých hor bez podpory v závodu zvaném GREAT DIVIDE RACE. Extrémně náročnou trasu vedoucí z kanadských až na mexické hranice zvládl za 20 dní a byl jeden ze 4, který závod vůbec dokončili.
Tak hodně štěstí, Jéňo. |