Rady na cesty |
> cesty s dětmi > doprava > nebezpečí > nedej se > praktické > ubytování |
Vybavení |
> jak vybrat > literatura > materiály > novinky > testovna |
Turistika |
> cyklo > expedice > hory > lyže a sněžnice |
Práce v zahraničí |
> zkušenosti |
On-line cesty |
> seriály > blogy > humor |
Nejčtenější články |
Novinky emailem |
Partneři |
Královédvorsko www.Cottage.cz
|
![]() | ČR | ![]() | Afrika | ![]() | Amerika | ![]() | Asie | ![]() | Austrálie a Oceánie | ![]() | Evropa | ![]() | Stř. východ | ![]() |
David Vagaday / 16.12.2009 | |||||||||||
| |||||||||||
S kamarádem jsme cestovali po Asii. Náš plán tady v Bengálsku byl jednoduchý. Chtěli jsme vyplnit volný týden, který nám zbýval do odletu do Thajska. Nenapadlo nás nic lepšího než vyrazit do Bangladéše. Časový harmonogram se nakonec trochu zkomplikoval. Vydání víza na konzulátu v Kalkatě trvalo déle než jsme předpokládali. A za hranicemi nás zbrzdila stávka řidičů autobusů. Bylo to trochu knap, ale bangladéšského dobrodružství rozhodně nelituji. Návštěva této cestovateli zapomenuté země patří mezi moje nejsilnější zážitky. S mrzákem na hraniceZ kalkatského nádraží Sealdah jsme příměstským pantografem vyrazili do indického pohraničního města Bongaon. Vlak byl standardně narvaný. Davy lidí nastupovaly a vystupovaly. Vagónem se prodírali, s velkými koši na hlavách, prodavači jablek. Další podnikavci mi neustále pod nos strkali nějaké hřebeny, šroubováky nebo fusekle. Kulturní program zajišťoval zpívající slepec. Nastydlý velitel
Na silnici panoval čilí ruch. Lidé na nás mávali, smáli se. Občas jsme museli slézt a zatlačit. Taky jsme se stavili na čaj, protože pajdavej rikšák si potřeboval odpočinout. U hranice stálo plno náklaďáků. Spousta dřevěných chýší s čajovnami a restauracemi, směnárenské budky. Kluci měli druhé VánoceZačalo pršet a byla docela slušná kosa. Všichni chodili zabalený v šálách a posmrkávali jako ten šéf na celnici. Do nejbližšího městečka Benapol jsme jeli opět rikšou. Trochu jsme se potom dohadovali o ceně. Lidi se kolem nás srocovali, ale nakonec jsme s pomocí jednoho domorodce, který mluvil anglicky, dohodli kompromisní částku. Nelegální promítáníRáno nás čekala cesta do Khulny odkud plují parníky do Dháky. Hned u hotelu jsme chytli bus. Prý do Khulny, ale končil už v Jessore. To je menší město na trase. Naštěstí nás posádka dovedla k navazujícímu spoji, takže frčíme dál. Silnice jsou plné lidí, kol a rikšů. Vozovka je celkem v dobrém stavu. Řidiči toho náležitě využívají a jezdí klasicky jak piráti. Křesílka nebo podlahaLodě do Dháky vyplouvají každý den, kromě neděle, ve tři hodiny ráno. Jsou to takové kolesové parníky, nazývají se „rocket“. Patří státní firmě BIWTC. Plavba trvá asi 32 hodin. Můžete si vybrat ze tří různých tříd. První třída má vlastní jídelnu s obsluhou, pěkné čisté kajuty a proutěná křesílka na přídi. Dvojka jsou plechové boudy v zadní části. No a trojka, to je vlastně podlaha kdekoliv na lodi. Můžete si lehnout kam chcete, třeba i do strojovny, tam je teplo. Plavba za padesátMy jsme si koupili třetí třídu. Lístek stál 180 taka (místní měna – je to asi 50 korun), což je za 650 km dlouhou plavbu docela slušné. Vůbec Bangladéš je levná země, ještě víc než Indie. Pokud něco hledáte, třeba kancelář BIWTC nebo hotel, tak je lepší se moc netrápit a vzít si rikšu. Jezdí jich tu mraky a dá se usmlouvat dobrá cena. Jinak lidi jsou tu přátelští a nápomocní, člověk se určitě neztratí. Akorát moc nemluví anglicky, ale snaha jim nechybí. | |||||||||||
| |||||||||||
Přečteno 10904x | |||||||||||
Komentáře |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
| ||
Střípky |
Komerční sdělení |
Štěrba nabízí: |