Rady na cesty |
> cesty s dětmi > doprava > nebezpečí > nedej se > praktické > ubytování |
Vybavení |
> jak vybrat > literatura > materiály > novinky > testovna |
Turistika |
> cyklo > expedice > hory > lyže a sněžnice |
Práce v zahraničí |
> zkušenosti |
On-line cesty |
> seriály > blogy > humor |
Nejčtenější články |
Novinky emailem |
Partneři |
Královédvorsko www.Cottage.cz
|
ČR | Afrika | Amerika | Asie | Austrálie a Oceánie | Evropa | Stř. východ |
Redakce / 12.05.2013 | ||||||
Nejprostornější, nejlehčí a zároveň pevná konstrukce stanu. A přitom v Čechách tolik opomíjená! Proč? Podívejme se na tyto stany podrobněji | ||||||
A to je jejich největší "problém". Jsou totiž "NESAMONOSNÉ". Jakmile toto slovo vyslovíte před zákazníkem, ihned stan odvrhne, jelikož tento termín pochopí jako něco špatného. Co znamené SAMONOSNÝ STAN?
Ale - Ruku na srdce: Stanovali jste někdy někde jinde než na trávníku? 99% lidí nikdy! Jakmile překonáme tento předsudek, zjistíme, že tunely jsou ve většině ohledů lepší než stany kopulové. Jsou výrazně lehčí, prostornější a rychleji se staví. Mají na sobě méně potenciálně problémových švů, a ačkoli se to nezdá, jsou i velmi odolné. Důkazem budiž všechny západní evropské trhy, kde tunely vládnou, a nabídka předních světových výrobců je na tunelech založená. Svou část viny na utlačování tunelů v Čechách nesou i tradiční čeští výrobci, kteří bohužel tunely opomíjejí. Prvními českými vlaštovkami jsou rodinné stany, u kterých se pozitiva tunelové konstrukce projevují nejsilněji. Nyní si na konkrétních případech ukážeme výhodnost tunelů: Kotvení do země: nenajdete tunel, kterému by k plnohodnotnému postavení nestačily pouhé 4 kolíky. A nebo klidně 4 kameny, 4 cepíny nebo 4 lyže. Nejlepší prostorové využiti zastavěné plochy: ohnuté nosné tyče tunelu tvoří půloblouky nebo půlelipsy. Proto mají tunely do značné výše od země prakticky kolmé stěny, což dělá stan úžasně prostorným. V případě stanů rodinných je to vlastnost přímo klíčová. Výborný poměr prostor/hmotnost: tunel je vždy lehčí než kopulový stan z identických materiálů a o stejné vnitřní prostornosti. Je to dáno kratšími tyčemi a lepším obestavěním plochy. Velmi rychlá a snadná stavba: tunel se díky relativně krátkým tyčím, které se nikde nekříží, velmi rychle a snadno staví. Tunely mají většinou vnější konstrukci, tedy je možné stavět obě vrsty najednou. Pokud má stan navíc systémy urychlující stavbu, jako například na jedné straně zašité tunýlky, stavba může zabrat klidně poloviční čas oproti stanu kopulovému. Nečekaná odolnost: na první pohled chatrnou konstrukci je možné vystavit i velmi silnému větru. Např. zde testování tunelu firmy Robens. Tunel je velmi aerodynamický v podélném směru. V příčném směru je to již horší, ale zde naopak optimálním způsobem stan podpírají půlobloukové tyče. V nouzi je tunel také možné velmi efektivně vykotvit kotvícími šňůrami. Pokud v červnu a červenci vyrazíte na Výstavu stanů na Výstaviště v Letňanech, můžete se o výhodách stanů tunelové konstrukce přesvědčit sami. Zde se podívejte na větrný test tunelového stanu ROBENS: | ||||||
| ||||||
Přečteno 48354x | ||||||
Poslat odkaz Tisk Zpět |
| ||
Střípky |
Běžky pro turisty i aktivní sportovce - podle čeho vybírat a jaké si koupit?Jak připravit své nové běžkyKontakty na horskou službu |
Komerční sdělení |
Vybavení na běžky - lyže, boty, hole, bundy, termoprádlo |
Štěrba nabízí: |