Rady na cesty |
> cesty s dětmi > doprava > nebezpečí > nedej se > praktické > ubytování |
Vybavení |
> jak vybrat > literatura > materiály > novinky > testovna |
Turistika |
> cyklo > expedice > hory > lyže a sněžnice |
Práce v zahraničí |
> zkušenosti |
On-line cesty |
> seriály > blogy > humor |
Nejčtenější články |
Novinky emailem |
Partneři |
Královédvorsko www.Cottage.cz
|
ČR | Afrika | Amerika | Asie | Austrálie a Oceánie | Evropa | Stř. východ |
Redakce / 12.04.2006 |
Mnoho lidí vidí sponzoring jako nedostižnou záležitost pro několik málo vyvolených. Znám takové, co se najít sponzora snažili marně. Jsou ale i tací, kteří jezdí rok co rok na stále záviděníhodnější akce vybavení od hlavy až po paty sponzorem. Jakoby jim peníze padaly samy do klína! Jak to dělají? |
Formy podporyVýrobci a ředitelové outdoorových firem dostávají denně naivní emaily od cestovatelů a sportovců nejrůznější úrovně. Důležité je uvědomit si, že peníze vám nikdo nedá. „ Sponzoring, jak ho známe u nás, vlastně sponzoringem není. Sponzoring původně znamená finanční podporu vybraného projektu, což u nás je otázkou jen vrcholových sportovců. Forma materiální podpory - běžná u nás - by se měla správně nazývat „supplying“ (český výraz neexistuje, jde o „dodávání“), vysvětluje Michal Jon z dvojice „Michal a Lucka kolem světa na kole“. Mnohem častěji vám sponzor výrobky pouze zapůjčí, respektive prodá za dotovanou cenu. Lucka a Michal se setkali také se zpětnou formou sponzoringu – danou věc si za plnou cenu koupí a když po příjezdu dokáží značku dobře mediálně zpropagovat, jsou jim peníze vráceny. Oslovení sponzoraZákladním krokem k získání podpory je vypracování dobrého projektu. Ten by měl obsahovat popis plánované akce, představení účastníků, vysvětlení, proč o podporu žádám právě danou firmu, a hlavně: žadatel by měl mít už dopředu jasno, jaké mediální výstupy po akci zajistí a jak svoji cestu, a s tím i sponzora, zviditelní. Štěstí, nápad nebo zkušenost?Na otázku „kdo má šanci podporu výrobce získat“ Michal Jon odpověděl stručně: „Nikoho nezajímá jak bombastickou věc plánuješ, ale co máš za sebou“. Jeho slova povtrzují všichni oslovení výrobci. Hlavním kritériem je plánovaný mediální výstup, originalita a zajímavost projektu je až na druhém místě. „My žádný systém nemáme. Buď je mi člověk sympatický nebo ne. Slibují všichni, ale věřit se dá málokomu,“ povzdechnul si jeden z nich. „ My dáváme šanci i těm, kteří začínají a nemají za sebou téměř nic. Očekáváme však zpětně dostatečnou propagaci - besedy, přednášky, ale i dobře udělaný web“ pochvaluje si naopak zástupce firmy Tilak a nepřímo tak popisuje tu nejlepší strategii. Základní kroky k získání podpory od sponzora:1. Na finanční podporu zapomeňte. |
|
Přečteno 5674x |
Komentáře |
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Poslat odkaz Tisk Zpět |
| ||
Střípky |
Běžky pro turisty i aktivní sportovce - podle čeho vybírat a jaké si koupit?Jak připravit své nové běžkyKontakty na horskou službu |
Komerční sdělení |
Vybavení na běžky - lyže, boty, hole, bundy, termoprádlo |
Štěrba nabízí: |