Vyhledej
Rady na cesty
> cesty s dětmi
> doprava
> nebezpečí
> nedej se
> praktické
> ubytování
Vybavení
> jak vybrat
> literatura
> materiály
> novinky
> testovna
Turistika
> cyklo
> expedice
> hory
> lyže a sněžnice
Práce v zahraničí
> zkušenosti
On-line cesty
> seriály
> blogy
> humor
Nejčtenější články
Novinky emailem
Partneři

Portál o inline bruslení nejen na Ladronce

přehledný seznam kempů

Spolujízda.eu - server pro spolujízdu

Diashow ze Severní Ameriky

Královédvorsko
 Ubytování, restaurace, turistika ve Dvoře Králové n. L. a okolí.

www.Cottage.cz
Portál o turistice a ubytování v NP České Švýcarsko.


Vybavení do přírody




Naše ikona:

Průvodce světem vybavení a cestování

.

ČRAfrikaAmerikaAsieAustrálie a OceánieEvropaStř. východ
KALiMERA > Rady na cesty > doprava

Létání VIII. aneb trable se zavazadly

Redakce, Eva Bečvářová / 4.06.2001
Během přepravy se vám poškodilo zavazadlo nebo věci v něm nebo bylo posláno jinam a opožděno? Musíte si nechat všechno líbit nebo s tím lze něco dělat? Určitě ano!
 

Odbavení zavazadel Poškozené zavazadlo Opožděné zavazadlo

Odbavení zavazadel
Vždy odstraňte staré odbavovací nálepky a visačky a každý kus vašich zavazadel zřetelně označte vaším jménem, adresou a telefonním číslem (připojit také adresu a telefonní číslo k vám do práce není od věci). Papír s těmito informacemi vložte také dovnitř vašich zavazadel.

Při odbavování vašich zavazadel se také ujistěte, že číslo reklamační nálepky (obdržíte při odbavování), která je přilepena na vašem kufru odpovídá číslu nálepky, kterou dají vám (abyste později mohli své zavazadlo vyžadovat a měli se případně čím prokázat) a také se ujistěte, že je na nich uveden správný trojmístný kód letiště vaší destinace.

Pokud se dostavíte na letiště velmi brzy, počkejte s odbavováním do doby, kdy všechny předchozí lety do stejného města, jako letíte vy, už odletěly. V opačném případě se může stát, že vaše zavazadlo bude omylem naloženo na dřívější let a čekat na vás v místě destinace bez dozoru, dokud nedorazíte.

Poškozené zavazadlo
Když předáváte své zavazadlo k odbavení,mějte na paměti, že až si je budete zase vyzvedávat, nemusí být ani zdaleka ve stejném stavu, jako když jste je naposledy viděli. Zde je pár rad pro příležitost, když se tak opravdu stane.

Buďte si vědomi, že škrábance, špína a věci jako chybějící konec zipu jsou aeroliniemi považovány za normální míru opotřebení během přepravy. Zaměstnancům aerolinek majícím na starost zavazadla denně projde rukama stovky batohů a kufrů, a tak nemají čas jednat s nimi v rukavičkách. Je tedy zbytečné investovat velké peníze do drahé tašky známého návrháře z krokodýlí kůže, ledaže byste si ji mohli vzít sebou do kabiny.

Ať už je škoda na vašem zavazadle malá či závažnější, pokud se rozhodnete ji reklamovat, musíte uvědomit příslušné oddělení reklamací (baggage-claim department) okamžitě. Z toho důvodu je velmi důležité, abyste si svoje zavazadla zevrubně prohlédli ještě, než opustíte prostor výdeje zavazadel. Až budete na letišti vyplňovat formulář reklamace, určitě si nechte vystavit písemné potvrzení pro bezplatnou opravu a zároveň si vyžádejte telefonní číslo oddělení reklamací vaší letecké společnosti. Také si poznamenejte jméno úředníka společnosti, se kterým jste celou záležitost vyřizovali.

Jestliže jste si všimli, že věci ve vašem zavazadle byly poškozeny nebo ukradeny až po opustění prostoru letiště, kontaktujte okamžitě letištní pobočku vaší letecké společnosti. S největší pravděpodobností se budete muset vrátit na letiště a vyplnit zprávu o škodě či krádeži. Opět si poznamenejte jméno osoby, se kterou jste hovořili, tak jako datum a čas. Pokud se na letiště vrátit nemůžete, je dobré zaslat aeroliniím dopis. Pokud jsou některé věci z obsahu vašich tašek poškozeny nebo chybí úplně, buďte si jisti, že aerolinie po vás budou chtít veškeré strvzenky a uhradí vám pouze skutečnou hodnotu ztracených věcí (ne pořizovací cenu). Na detaily se informujte u své letecké společnosti.

Opožděné zavazadlo
Většina zavazadel je pouze opožděna nebo poslána na špatné letiště, ne ztracena! Následující rady vám pomohou dostat své zavazadlo nazpět v přijatelné době.

Vyplňte formulář zprávy o ztraceném zavazadle, a to i v případě, že zaměstnanci aerolinií vás budou ujišťovat, že vaše tašky dorazí příštím letem. Nechte si udělat kopii této zprávy a zjistěte si telefonní číslo oddělení reklamací.

Během čekání na vaše zpožděné zavazadlo nevydávejte reklamační visačky týkající se chybějících zavazadel. Pokud si je aerolinie vyžádají, aby mohly vaše zavazadlo lokalizovat, určitě si nechte zhotovit kopie nebo vystavit potvrzení. Pokud zpoždění nebylo vaší chybou (např. jako důsledek pozdního odbavení), trvejte na tom, aby letecká společnost dopravila vaše tašky zdarma. Věřte nebo ne, ale některé letecké společnosti žádají za dopravení jimi ztracených zavazadel náhradu.

Nezapomeňte se doptat na podmínky proplacení nezbytných věcí, které si musíte kvůli zpoždění zavazadla koupit. Konkrétní suma bude různá v závislosti na faktorech jako, jak dlouho musíte na svá zavazadla čekat a na celkové době vašeho cestování. Obvyklá denní částka se pohybuje mezi dvaceti pěti a padesáti americkými dolary.

 
Související články
Létání XIII. - standby a airhitch
 
Přečteno 847x
 
 
 
Komentáře
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
 
Poslat odkaz
Tisk
Zpět
Inzerce | O nás | Tištěná verze
KLUB KALiMERA
jméno:
heslo:
Přidat článek
Chcete se přidat?
Střípky
Běžky pro turisty i aktivní sportovce - podle čeho vybírat a jaké si koupit?Jak připravit své nové běžkyKontakty na horskou službu
Komerční sdělení
Vybavení na běžky - lyže, boty, hole, bundy, termoprádlo
Štěrba nabízí: