Rady na cesty |
> cesty s dětmi > doprava > nebezpečí > nedej se > praktické > ubytování |
Vybavení |
> jak vybrat > literatura > materiály > novinky > testovna |
Turistika |
> cyklo > expedice > hory > lyže a sněžnice |
Práce v zahraničí |
> zkušenosti |
On-line cesty |
> seriály > blogy > humor |
Nejčtenější články |
Novinky emailem |
Partneři |
Královédvorsko www.Cottage.cz
|
ČR | Afrika | Amerika | Asie | Austrálie a Oceánie | Evropa | Stř. východ |
Iva a Ivan Brezinovi, kniha CESTA NA VÝCHOD / 11.06.2001 | ||
K dopravě mezi vzdálenějšími místy v Indonésii lze použít hustou síť letecké dopravy (největší společnosti jsou Garuda a Merpati), která funguje za poměrně snesitelné ceny. Vzhledem k velmi nízkým cenám za jiné způsoby lokální dopravy se to ale vyplatí pouze při přeletu na delší vzdálenosti. Velmi lákavou možností je v tom případě koupit si tzv. Visit Indonesia decade pass indonéské letecké společnosti Garuda (VIDP, k dostání například v cestovní kanceláři Nemo-Selecta, Panská 3, Praha 1, tel. 224 228 627). Existují dvě varianty. VIDP 1 vám za 300 USD umožní tři přelety v rámci všech linek Garudy v Indonésii, s VIDP 2 můžete za 500 USD podniknout pět letů. K oběma pasům, platným šedesát dní, si lze za jednotnou cenu 100 USD přikupovat další lety. Jedinou podmínkou jejich získání je, abyste do země přiletěli se společností Garuda. Mezi všemi obydlenými indonéskými ostrovy jezdí v různě častých intervalech velmi levné trajekty společnosti Pelni. Na individuální lodní dopravě se lze někdy domluvit i s rybáři. Pokud budete mít štěstí, možná se přitom projedete i tradiční rybářskou loďkou jukung, vydlabanou z jednoho kusu kmene a opatřenou trojúhelníkovou plachtou a vahadlem. Po ostrovech se můžete pohybovat poměrně hustými a spolehlivými autobusovými linkami (bis) všech úrovní komfortu a ceny, od luxusních dálkových klimatizovaných až po lokální, přecpané, pomalé a rozpadající se na každé mezi. Typickým indonéským dopravním prostředkem na kratší vzdálenosti jsou soukromé mikrobusy (bemo), kde se často smlouvá o cenu. Doprava je to velmi levná, takže se často vyplatí pronajmout si celý mikrobus jen pro sebe a použít ho i při cestě přes noc jako pohodlný spací vůz. Zvlášť na delší vzdálenosti ale doporučujeme vyrazit brzo ráno. Většina pravidelných spojů totiž odjíždí kolem šesté hodiny, přes den je pak už dopravní situace horší. Ideálním způsobem dopravy po Indonésii je pro nezávislého cestovatele autostop, za který se zde většinou neplatí. Vzhledem k nízkým ceným autobusů a minibusů sice autostopem moc neušetříte, jde ale o skvělou pomůcku k důkladnému poznání indonéské kultury a společnosti. Nákladní automobily i osobní auta vám na mávnutí zastaví takřka okamžitě, pohostinní řidiči často cizinci cestou koupí i nějakou místní specialitu a pozvou ho na nocleh do rodiny. V indonéských městech fungují cyklorikši (becak), motocyklové taxíky (ojek) a koňské povozy (dokar), na ceně je vždy třeba se domluvit předem. JAK DO/Z INDONÉSIE Letecky - do Jakarty se dá celkem levně letět ze všech velkých měst jihovýchodní Asie. Oblíbené jsou lety z thajského Bangkoku a malajského Kuala Lumpuru či ze Singapuru (zpáteční letenka ze Singapuru do Jakarty stojí kolem 150 USD). Druhým důležitým indonéským leteckým uzlem je město Denpasar na ostrově Bali. Ten má kromě mezinárodních letů také dvakrát týdně letecké spojení přes Kupang na ostrově Timor s městem Darwin na západním pobřeží Austrálie (samotná jednosměrná letenka z Kupangu do Darwinu stojí zhruba 150 USD). Z malajského Penangu můžete zhruba za 80 USD letět do města Medanu na ostrově Sumatra. Město Pontianak v indonéské části Bornea má letecké spojení se Singapurem i s Kuchingem v malajské části tohoto ostrova. V lednu 1999 nabízeli vybraní pražští prodejci nejlevnější zpáteční letenky do Jakarty za tyto ceny: Nemo-Selecta 17 437 Kč, Atlantis Air Service 25 000 Kč (tříměsíční) či 35 000 Kč (šestiměsíční), Global Express 24 379 Kč (tříměsíční), GTS International (speciální cena pro studenty, déle otevřená letenka 18 280 Kč. Do Denpasaru na ostrově Bali se dalo letět za tyto ceny: Nemo-Selecta 23 718 Kč, Atlantis Air Service 27 900 Kč, Global Express 26 811 Kč (tříměsíční) a GTS International (speciální cena pro studenty, déle otevřená letenka) 27 990 Kč, resp. 9400 Kč (let z Jakarty). Ceny letenek se ale mění v závislosti na sezóně. Po zemi - na ostrově Borneo funguje mezi indonéským městem Pontianak a malajským Kuchingem jediný hraniční přechod Entikong. Obě města mají přímé autobusové spojení, cesta trvá asi dvanáct hodin. Lodí - mezi nejčastěji používané mezinárodní linky patří loď z malajského Penangu do Medanu na indonéské Sumatře (cca 40 USD, šestkrát týdně, asi šest hodin cesty) a ze Singapuru do Jakarty s přestupem na ostrovech Batam a Bintan. Tato lodní linka je levnější a příjemnější než letadlo, záleží ale na tom, jak lodi právě navazují. Celá cesta trvá asi dva dny, loď jezdí dvakrát týdně. | ||
| ||
Přečteno 1509x | ||
Komentáře |
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Poslat odkaz Tisk Zpět |
| ||
Střípky |
Běžky pro turisty i aktivní sportovce - podle čeho vybírat a jaké si koupit?Jak připravit své nové běžkyKontakty na horskou službu |
Komerční sdělení |
Vybavení na běžky - lyže, boty, hole, bundy, termoprádlo |
Štěrba nabízí: |