KALiMERA > On-line cesty > seriály > Cykloporadna na pokračování
Většina cyklocestovatelů svými brašnami obkládá horská kola. Já jsem sice asi trochu maniak, ale jezdím na treku. A ještě trvám na úzkých pláštích. Sice jsem vzhledem k momentálně dostupnému výběru už slevil z šířky 35 mm na pro mne mezních 37 mm, ale dál se mi nechce. Speciální dálkové pláště se dělávají v šířce 42 mm. Kamarád jednou jel na treku se třemi zadními brašnami na hladkých pláštích o šířce asi 28 mm („pojedeme po silnici, tak aby mi to jelo“), a můžu potvrdit, že kolo v podstatě nepíchal. Protože on ho doslova bouchal, a to poměrně často. |
Re: Re: osmicka | , 25.04.2009 08:49, Reagovat | Opravuji rozměr ráfku Remerx Panter: průměr 622 mm, šíře 19 mm. | Re: osmicka | , 3.04.2009 21:32, Reagovat | Já používám pod zátěž zdvojený ráfek Remerx Panter 28 x 19, dráty nerezové 2 mm z firmy Marek z Hvězdonic a hlavně, výplet dělám křížením přes 4 dráty. Tímto způsobem jsou dráty o trochu méně namáhané na tah, než při běžně používaném křížení přes 3 dráty. Již dlouhé roky neznám, co je to prasklý drát v zadním kole. Dráty musí být cca o 5 mm delší než při klasickém způsobu výpletu. Pro zmíněný ráfek a nábu o normálním průměru a 36 dírách používám délky drátů 295 mm u pastorku a 297 mm vlevo. | 28mm bez problémů | , 30.03.2009 06:56, Reagovat | Absolutně nesouhlasím s tvrzením o nevhodnosti 28mm plášťů. Objel jsem ČR (a vydal se i na jiné menší akce) na silničním kole s 27mm vzadu (+trojbrašna) a 23mm vpředu (+brašna na řídítka) a s žádnými defekty nebo dokonce "výbuchy" :D jsem problém nikdy neměl! Následně jsem objel Slovensko s hladkými plášti 38mm (26x1,5") s vyztuženým běhounem a to už se šlo pustit i dolů po mírně kamenité cestě....
Pochopitelně je vše otázkou zdravého rozumu při koupi plášťů a jejich kvality. Takže tento článek berte s velkou rezervou. | osmicka | , 26.03.2009 11:33, Reagovat | Myslim, ze rozcentrovani se lze vyvarovat kvalitou komponentu = draty a rafek + typem vypletu a v neposledni rade provedenim = v dnesni dobe si muzete nechat udelat vyplet s kontrolou tahu na kazdy jednotlivy drat.
Pri mych cestach jsem se ovsem praskani dratu a rozcentrovani take nevyhnul. Za uvahu stoji s sebou vlacet naradi na sejmuti kazety. Taky je dobre vahu rozlozit na cele kolo = mit brasny i nad prednim kolem.
Plaste jsou kompromis mezi nizkym valivym odporem a nachylnosti k procvaknuti... to bylo dobre pospano v clanku. |
|
|
Přečteno 12807x |
|
Opačné pořadí Zpět
Zobrazit článek |
Z vaí země nelze přidávat komentáře. Pokud chcete přidat příspěvěk, zalete nám jej prosím emailem.