Pomalu s tou Gemmou!!! | , 21.08.2004 03:00, Reagovat | Jsem též majitelem obdobného typu- TURIST 75 S(mat. CORTEX) pořízený cca v roce 1996 a nacestoval jsem s ním sakra hodně; zima, léto, hory, pouště, všude možně a zdá se mi, že autor článku píše stylem, jako by byl snad od konkurence ??? Přinejmenším alespoň dost neobjektivně. Má osmiletá zkušenost zní: materiál bez chyby, vydržel opravdu hodně a není to na něm znát. Fixující plastové spony se skutečně uvolňují, ale stačí kus drátu, trochu(stačí malinko J ) technické zdatnosti a je po problému. Vrzání musím potvrdit, ale že by mě kazilo prožitky? Navíc časem téměř vymizelo, asi změnou kvality polstrování po nesčetných deštích. Bederní pás mi nepřipadá nijak problematický, svou funkci plní dobře, o nějakém vytrhávání popruhů ani známka. Možná, že Gemma má opravdu méně pohodlnější polstrování nosného systému než třeba Treksport, ale rozhodně bych jí do škarpy pro to neházel. Poslední komentovaná část byly zdrhovadla. Zde po čase došlo k únavě materiálu jezdců, takže přestaly spínat zip, ale vzhledem k namáhání, jakému byly a jsou vystaveny se není čemu divit. Podle mě se měl použít zámkový typ zdrhovadla nebo alespoň masivnější typ. Mám ale pocit, že k tomu již výrobce přikročil. Absenci doplňků žádnou nevidím, nevím co by tam ještě mělo být. Zkušenost mi říká, že čím víc toho mám na batohu přiděláno, tím víc se mi toho ztratí, ať mojí či něčí vinou. V tom je právě výhoda předního plnění, že si nemusím nic venku fixovat a vyndám a zandám to bez problémů. Pro upínání věcí typu cepín a mačky batoh úpony má a nic víc není potřeba. Tvrzení, že je dobrý tak leda k stěhování, vlastně ještě podtrhuje jeho variabilitu. Tvar batohu se dá ovlivnit způsobem uspořádání věcí a stažení bočních popruhů do skoro válcového tvaru. Mé resumé tedy zní: po pár drobných a jednorázových(!!) úpravách batoh může sloužit třeba osm let v plné zátěži. Některé hypotézy, jako třeba špatná série,vyloučit nejde. Pro doplnění: www.gemmasport.cz
Michal Maršík | | | | | |