Rady na cesty |
> cesty s dětmi > doprava > nebezpečí > nedej se > praktické > ubytování |
Vybavení |
> jak vybrat > literatura > materiály > novinky > testovna |
Turistika |
> cyklo > expedice > hory > lyže a sněžnice |
Práce v zahraničí |
> zkušenosti |
On-line cesty |
> seriály > blogy > humor |
Nejčtenější články |
Novinky emailem |
Partneři |
Královédvorsko www.Cottage.cz
|
ČR | Afrika | Amerika | Asie | Austrálie a Oceánie | Evropa | Stř. východ |
Ondřej Kašpar / 25.03.2009 | ||
Z plánovaných dvou měsíců sbírání meruněk, plácání se po Francii, chlastání vína, pojídání sýrů a zkoumání zapadlých koutů se vyklubala rychlá cesta k moři a ještě rychlejší cesta zpět do ČR. Po rovině tam, přes hory zpět. Ukázalo se, že na západě to pro cestovatele na kole není moc velký odvaz. | ||
Od Prahy k DunajiVyjet z malé Prahy je poměrně snadné. Druhý den přejíždím české jihozápadní hranice a pokračuji skrze kopce do Regensburgu, který už leží na Dunaji. Mapa je potřeba jen tak napůl – cyklostezky značené jsou, ale často se klikatí zbytečně zdlouhavě po okolních cestách a je jednodušší i rychlejší jet po silnici. Pokud není hlavní. Boj s auty je nerovný, tvrdý a vyčerpávající. Podunajská cyklostezkaZ Regensburgu jsem vyjel po silnici. Silnice byla ale šílená a nákladní auta řítící se 100km rychlostí dokážou šlapání docela znepříjemnit. Hned v dalším městě jsem proto najel na „Donau Radwanderweg“ – podunajskou cyklostezku a dál pokračoval převážně po ní. Jízda po rovince se po pár dnech stává nesmírně nudnou, čas běží pomalu, pořád v sedle a zadek kňučí. Nejasné značeníStezka vede vždy skrz centrum města, různě se klikatí a značení není nejlepší. Šipky jsou malé, směr často nejasný, cyklisti jezdí ze všech směrů, a tak nejde ani nikoho sledovat. Ukazatele směřují převážně do dalšího většího města, žádné „Francie – pořád rovně 800 km“ nečekejte. Prioritou je, aby stezka nevedla po silnici, což často znamená zajet si několik kilometrů úplně zbytečně, kde k vidění není nic a neustálé sledování malinkých šipek je dost únavné. Některá města byla samozřejmě pěkná, ale všechno se po čase okouká, obzvláště je-li to v každé vsi téměř stejné. Dunajské plážeKolem Ingolstadtu a dál na západ se rozléhá překrásná „Industriegebiet“. Elektrárny, továrny, pole s kukuřicí, nekonečná placka a mocný Dunaj. Není zdaleka nejčistší, ale koupat se v něm dá. Na mnoha místech podél břehů stojí obytná auta a lidi si užívají jako u moře. Sehr schön! Já jedu dál. Od oceánu k mořiOd Ulmu se krajina pomalu mění. Dunaj se o poznání zmenšil, vodáci se po proudu pomalu vezou právě do Sigmaringenu a užívají si pohledy na okolní kopce a husté lesy. Značení cyklostezek se s projížděním jednotlivých správních celků mění. Někdy k lepšímu, jindy k horšímu. V Ulmu na cedulkách přibyla modrá EU trasa číslo 6 (Atlantik–Schwarze Meer) – trasa vedoucí od Atlantského oceánu až k Černému moři. Úprk z cyklostezkyNeustálé zatáčky, stoupání, klesání, brždění a další cyklisté na cyklostezce mě nebaví. Ze Sigmaringenu volím po chvíli nevýznamnou silnici vedoucí stejně jako stezka podél řeky. Auta žádná, cyklisté žádní, silnice jen pro mě a kolem hluboký les a hrady na vrcholcích skalnatých kopců. Nepřející šotkovéV Tuttlingenu se cesty rozdělují. Podél Dunaje se jede přímo na západ dál na Donaueschingen. Schwarzwald je co by kamenem dohodil. Modrá šestka ale ukazuje na jih, k Bodamskému jezeru a nejvzdálenějším místem, které cedule znají, je Ludwigshafen. Špatný směr. Jsem v rozpacích. K tomu se přidává i trocha bloudění, protože je celkem běžné, že ceduli se šipkou nějaký rádoby vtipálek otočí, a bez mapy jsem ztracený. Další šipka bývá často dost daleko, a tak není snadné odhalit nemilý vtípek. Dokáže to naštvat. Jako stádo ovcí jsem se nakonec rozhodl následovat značenou trasu k Atlantiku. Podél RýnaMezi Tuttlingenem a Ludwigshafenem se nachází nejvyšší bod celé dlouhé stezky mezi Atlantským oceánem a Černým mořem – Witthoh (862 m n. m.). Z Tuttlingenu docela slušný krpál. Pak už ale jen a jen z kopce až k jezeru. Cestou se ale ztratila z cedulí modrá EU šestka. Jaké bylo mé „nadšení“, když jsem se večer u jezera smiřoval s 30 km do kopce, které mě zítra neminou. Měl bych si asi zopakovat zeměpis. Ráno jsem se optal lidí, jestli neví o jiné cestě, a v tu chvíli pro mě začal existovat Rýn. V mapě ho tlustá hraniční čára dočista zakrývá. A cesta dál byla jasná. Kolem jabloňové sady, třešně, jahody a než jsem dojel do Radolfzellu, šestka se zase z ničeho nic objevila. Magie. Za nedlouho jsem dojel k z jezera vytékajícímu Rýnu a současně i do Švýcarska. Jiný kraj, jiný mrav, jiné značení. Trochu blázinec. Značení ve ŠvýcarskuŠvýcarské značení si zaslouží pochvalu. Cyklostezky mají barvu bordó (stezky pro pěší zelenou, kolečkové brusle modrou atd.) a poměrně dobře se i za jízdy rozpoznávají. Každá stezka má své (velké) číslo, projet Švýcarsko křížem krážem jde poměrně snadno. Ještě ten samý den jsem dojel střídavě po německé a švýcarské straně Rýna až do Basileje (180 km). Lépe značená je bezpochyby švýcarská.
| ||
| ||
Přečteno 3477x | ||
Komentáře |
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Poslat odkaz Tisk Zpět |
| ||
Střípky |
Běžky pro turisty i aktivní sportovce - podle čeho vybírat a jaké si koupit?Jak připravit své nové běžkyKontakty na horskou službu |
Komerční sdělení |
Vybavení na běžky - lyže, boty, hole, bundy, termoprádlo |
Štěrba nabízí: |